Bünyamin Demir: “Şehrin sureti insan suretine yansır” - Kale Gündem - Haberler - Son Dakika Haberleri - Malatya Kale İlçesi
DOLAR

• Osmaniye
  • Düzce
a

Bünyamin Demir: “Şehrin sureti insan suretine yansır”

Sosyal medya ve kamuoyunda halkla iç içe, sıcak ilişkileriyle dikkat çeken Güngören Belediye Başkanı Bünyamin Demir; kişisel yaşantısını, belediyecilikte hizmet noktasında yaptıkları çalışmaları ve Kale Belediyesi ile kardeş belediyeciliğe giden süreci anlattı.

Kale Gündem – Bu defa sizler için İstanbul’umuzun şirin ilçesi Kale’mizin kardeş şehri Güngören’e uğradık. Nüfus çeşitliliği bakımından küçük bir Türkiye diyebileceğimiz Güngören’in nüfusu içerisinde Malatya kökenli vatandaşlarımızın sayısı oldukça fazla. Güngören İstanbul’un nüfus yoğunluğu en fazla ilçelerinden birisi.

İlçede her alanda hızlı değişimler ve gelişmeler oluyor. Nüfus yoğunluğundan kaynaklanan yeşil alan sıkıntısını aşmak için Güngören Belediyesi oldukça kapsamlı çalışmalar başlatmış durumda. Elbette bu çalışmaların mimarı genç Belediye Başkanı Dr. Mimar Bünyamin Demir.

Belediye Başkanı Demir ile Güngören’i, ilçede yaşayan Malatyalıları hassaten Kaleli hemşehrilerimizle ve kardeş şehir olma serüvenimizi konuştuk.

Bünyamin Bey, sizleri takip ettiğimiz kadarıyla belediye projelerinin süreçlerini takip etmek için sahada ve aynı zamanda da vatandaşla iç işesiniz. Kısacası güne nasıl başlıyorsunuz?

Öncelikle tüm Kaleli vatandaşlarımızı sizlerin aracılığıyla selamlamak isterim. Yakın bir zamanda Kale’yi ziyaret etmiştik. Sağ olsunlar başkanımız ve Kaleli hemşehrilerimiz bizleri çok iyi ağırladılar. Bizler de bugüne kadar Malatyalıların ev sahipliğinde Arslan Tepe’nin kadimliğini, Battalgazi’nin destansı kahramanlığını ve Somuncu Baba’nın manevi huzurunu Beydağı’nın ihtişamının gölgesinde yaşadık. Bize bu atmosferi yaşatan herkese çok teşekkür ediyorum.

Efendim sorunuza gelecek olursak. Sabah gün ışımadan kalkıyorum. Kahvaltı rutininden sonra belediye olarak yürüttüğümüz onlarca proje ve hizmet alanları var. Onlardan birkaçını dolaşıp yerinde tetkik ve inceleme yapıyorum. Biliyorsunuz başkanlar şehri zihinde yönetir fakat yerinde tetkik ederler. Ben bu yerinde tetkik etme, inceleme ve gözlemleme işini ihmal etmemeye çalışıyorum. Çünkü bizim belediyecilik geleneğimizde bu var. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın İstanbul Büyükşehir’de başlattığı bu gelenek bizim hizmette olmazsa olmaz standartlarımızdandır.

Daha sonra Belediye binasına geçip günlük çalışmalarımıza başlıyoruz. Gece geç saatlere kadar süren toplantılarımız, brifinglerimiz oluyor. Belediyecilik alanındaki yeni gelişmeleri ıskalamamak için basın taraması, rapor okuma, sosyal medya analizleri, vatandaşlarımızdan gelen dilek, istek ve şikâyetlerin değerlendirilmesi; gerekli görüldüğünde, vatandaşlarımızla ve kanaat önderleriyle doğrudan görüşmeler yapma gibi birçok faaliyeti eş zamanlı yürütmeye çalışıyoruz.

Yoruluyor musunuz diye soracak olursanız, evet, yoruluyoruz. Ama bu yorgunluk tutku ile yapılan işlerin sonucunda ortaya çıkan farklı bir haz oluyor bizim için. Rahatsız etmiyor bilakis daha fazla çalışmaya teşvik ediyor. Bitkin düşürmekten ziyade dinçleştiren bir yorgunluk diyebilirim.

“Vatandaşımızın gereksinimlerini yokluyoruz”

Gerek sizlerin sosyal medya hesapları olsun gerek yerel basındaki haberler olsun; ilçenizin daha yaşanabilir kılınması için birçok hizmet üretiyorsunuz. Peki, bu hizmetleri üretirken nasıl bir politika takip ediyorsunuz?

Bizler seçimle gelen kamu yöneticileriyiz. Dolayısıyla hizmetlerimizi kamu kaynağı kullanarak yerine getiriyoruz. Kamu kaynağını kullanma hassasiyeti bu işin ihmale açık olmayan en önemli kısmı. Kamu kaynaklarını etkili, verimli ve yerinde kullanmak zorundayız. Sizin sözünü ettiğiniz bütün politikaların, stratejilerin, planlamaların ve geleceğe yönelik hedeflerin değişmez ilkesi budur.

Bize güvenen, bize yetki ve sorumluluk veren vatandaşlarımıza hizmet üretirken işte bu etkililik, verimlilik, yerindelik ve şeffaflık ilkelerini hiç aklımızdan çıkarmıyoruz. Hizmetlerimizdeki temel ölçümüz de vatandaşımızın memnuniyetidir. Başarıyı ölçmenin en makul yolu da budur. Bu yüzden, hizmetlerimizi planlarken, hayata geçirirken bütün süreçlerde vatandaşımızın gereksinimlerini yokluyoruz. Kamunun menfaatini korumayı ve vatandaşımızın gereksinimlerini karşılamayı dengeli bir şekilde yürütmeye çalışıyoruz.

Bunun için ekiplerimiz sahada hizmet üretirken bizler de sürekli olarak vatandaşlarımızın arasında bulunarak yeni talepleri, memnuniyetleri ve memnuniyetsizlikleri dinliyoruz. Ben ayrıca iyi bir sosyal medya takipçisiyim. Bu yolla hem hizmetlerimize karşı vatandaşlarımızın tepkisini ölçüyorum hem de dünyada üretilen yeni hizmet çeşitlerini ve biçimlerini takip edebiliyorum.

“Millet Bahçesi projesi kapsamında ciddi bir desteğimiz olacak”

Güngören - Belediye - Başkanı - Bünyamin - Demir - Esmanur - Kadak - Kalegundem com

Malatya Kale Belediyesi ile kardeş şehir belediyeciliğinizin serüveninden bahseder misiniz? Ortak yaptığınız ve yapmayı planladığınız çalışmalar ya da projeler var mıdır?

Bildiğiniz gibi Güngören’de yaşayan çok sayıda Malatyalı ve Kaleli vatandaşlarımız var. Burada huzur içerisinde yaşayan yüksek uyum yeteneğine ve girişimcilik ruhuna sahip Malatyalı vatandaşlarımızın ilçemiz ekonomisine ve kültürel zenginliğine kattıkları değerleri saymakla bitiremeyiz. Bu nedenle Kale ile gerçekleştirdiğimiz Kardeş Şehir belediyeciliğimiz çok normal bir gelişme diyebiliriz. Biz bunu çok arzulamıştık. İlçemize çeşitli zamanlarda ziyaretlerde bulunan Kale Belediye Başkanımız Murat Koca Bey ile istişare ile bu arzumuzu gerçekleştirmeye karar verdik.

Samimi bir hissiyat ve ortak hizmet gayesiyle çıktığımız bu yolda çok güzel işler yapacağımıza yürekten inanıyorum. Biz de Kale İlçemizi ziyaret ettik. Belediye olarak birlikte hizmetler üretme niyetlerimizi yerinde başkanımıza ve Kaleli hemşerilerimize ifade ettik.

Bu ziyaret esnasında yerinde inceleme fırsatı bulduğumuz Murat Koca başkanımızın Millet Bahçesi projesi kapsamında ciddi bir desteğimiz olacak ve hatta projeye de başlamış bulunuyoruz. Bahçenin istinat duvarları tamamlandı ve peyzaj çalışmalarına artık başlamak üzereyiz. Bu projede Güngören Belediyesi olarak ciddi destekte bulunduk. Çünkü Kale ve Kaleli hemşehrilerimiz hatta hemşehrilerimizin kendi ifadeleriyle İzollu hemşerilerimiz bizim için çok önemli ve bu yatırımların hepsi onlara değer.

Malatya’ya gerçekleştirdiğimiz ziyaret öncesi ve hatta ziyaret ile açılışını yaptığımız Tepebaşı Camii’nin belli başlı bazı eklentilerine şadırvan ve çevre düzenlemesi başta olmak üzere bir katkıda bulunduk.

Daha yolun başındayız. Karşılıklı ziyaretlerimiz ve görüşmelerimiz devam ediyor. Her yıl ilçemizde Malatya festivalleri ve geceleri düzenliyoruz. Kale Belediyemiz de bu etkinliklerimize aktif bir şekilde katılıyor. Biz de Kale’de ve Malatya’da düzenlenen etkinliklere katılmaya ve belediyecilik alanında Kale’de yapılan hizmetleri yakından takip etmeye çalışıyoruz.

“Kaleli hemşerilerim burada oturan her vatandaş gibi bu ilçenin sahibi”

Bünyamin Bey, İstanbul’da yaşayan Kalelilerin nüfusu Malatya’daki nüfusa oranla beş katından daha fazla;  Güngören’de ise hatırı sayılır bir Kaleli nüfus var. Bu açıdan baktığımızda Güngören’de yaşayan Kaleli vatandaşlarımızdan beklentileriniz var mıdır?

Kaleli vatandaşlarımız kendi yerel ve kültürel zenginliklerini ilçemizde devam ettiriyorlar. Biz bunu bir zenginlik olarak görüyoruz. Vatandaşlarımızın bu tür zenginliklerini çoğaltarak yaşatmaları için imkanlarımızı sunmaktan kaçınmıyoruz.

Kaleli hemşehrilerimizin ilçemiz genelinde sunmaya çalıştığımız kültür sanat etkinliklerine katılımları bizleri sevindirecektir. Vatandaş katılımı hizmet kalitesinde önemli bir unsurdur. Bizleri bu imkândan mahrum etmemelerini bekliyoruz. Kaleli hemşehrilerim bu ilçede misafir değil, Kaleli hemşehrilerim bu ilçenin sakini de değil, Kaleli hemşehrilerim burada oturan her vatandaş gibi bu ilçenin sahibi. İstanbul Türkiye’nin bir kültür mozaiği ise, Kaleliler de bu mozaiğin bir parçası ise; sosyal ve kültürel manada ilçemize daha çok renk katacakları her çalışmalarında destek olmak, iş birliği yapmak istiyoruz. Bunun için de bizimle her zaman iletişim içerisinde olmalarını arzu ederiz.

“Güngören’de altyapı çalışmalarımız çok büyük ölçüde tamamlanmış durumda”

Bünyamin Bey; nitel ve nicel olarak sosyal, kültürel ve eğitsel manada kadınlar, çocuklar engelliler ve yaşlılara yönelik çok çalışmalar yapıldığını görüyoruz. Güngören Belediyesi olarak sosyal etkinlikler bakımından ne tür faaliyetlere ağırlık veriyorsunuz?

Güngören’de altyapı çalışmalarımız çok büyük ölçüde tamamlanmış durumda. Şimdilerde kentsel dönüşüm, yeşil alanlar oluşturma ve kültür-sanat etkinlikleri yoğunluklu çalışmalara ağırlık vermiş bulunuyoruz.

Öğrencilerimiz daha rahat ve konforlu bir ortamda ders çalışabilsinler diye üç adet öğrenci istasyonu kurduk. Cezeri, Biruni ve Harezmi Öğrenci İstasyonlarımızda öğrencilerimize sabah sekizden gece on ikiye kadar hizmet veriyoruz. Sabah çorba, öğlen ve akşam ise sandviç ikramları ile çay-kahve gibi sıcak içecekler sunuyoruz.

Kültür merkezlerimizde çocuk oyunları, sinema gösterimleri, yetişkin tiyatroları, konserler ve söyleşi programları gibi geniş katılımlı etkinlikler düzenliyoruz.

Geçen yıl hizmete giren Hanımeli Konağı’mız ilçemizdeki kadınlarımıza hizmet veriyor. Kadınlarımız konağımızda düzenlediğimiz onlarca belki de yüzlerce çeşitten oluşan kurslarımıza katılarak hem boş vakitlerini faydalı bir şekilde değerlendiriyorlar hem de ürettikleri el sanatları ile ilçemiz için mütevazı katma değerle üretiyorlar. Ayrıca konağımızda kadınlarımız için spor ve eğlence odaklı alanlar da bulunuyor.

Bilgi evlerimizden yararlanan çocuklarımıza hizmet vermeye yıllardır devam ediyoruz. Eğitim noktasında hiçbir fedakarlıktan kaçınmıyoruz. İstanbul’umuzun farklı yerlerine ve civar illerimize geziler düzenliyoruz. Deneme sınavlarını aralıksız sürdürürken yaz ve yarıyıl tatillerinde ekstra kurslar ve dersler düzenleyerek hizmet vermeye devam ediyoruz.

T3 Vakfı ile birlikte geçen yıl hayata geçirdiğimiz ‘Bilim Güngören’ adlı bilim merkezimize katılan meraklı öğrencilerimize çok farklı alanlarda eğitimler veriyor, dene yap atölyelerinde analitik-algoritmik düşünme becerileri edinmelerini sağlıyoruz.

Belediye binamızın bir katını tahsis ederek kurduğumuz Alt+Tab kuluçka merkezinde ise katılan yazılımcı gençlerimize proje bazlı eğitimler vererek geleceğin girişimci yatırımcıları olmaları noktasında destekliyoruz.

“Pişmanlık için bence şu an için erken”

Hepimiz hayatımızın belirli dönemlerinde yaptığımız ya da yapmadığımız şeylerden pişmanlık duymuşuzdur. Birçok ilin nüfusundan büyük bir ilçede belediye başkanlığı yapıyorsunuz. Bu açıdan yaşam serüveninizdeki tecrübenizi de ele alarak şunu sormak istiyorum. Bünyamin Demir’in hayatta pişmanlıkları var mı?

Aslına bakarsanız pişmanlık için bence şu an için erken diyebilirim. Çünkü ben gencim ve gelecekte pişmanlık duyabileceğim şeyleri şu an yapabilecek durumdayım. Ama şunu genç arkadaşlarımıza bir tecrübe paylaşımı olarak ifade etmek isterim. Yaşadığımız dünyada her alanda çok sıkı değişimler oluyor. Buna binaen bizler de birçok şeyi aynı anda yapmayı istiyor ve aynı anda sahip olmayı arzuluyor. Bu imkânsız bir şey. Hepsine yöneldiğimizde ise odağımızı ve dolayısıyla da yönümüzü kaybetmiş oluyoruz.

Bence odaklanıp derinleşeceğimiz alanları seçerken bu hususu göz önünde bulundurup bizi geliştiren şeylerin sadece seçip içeri aldıklarımız değil aynı zamanda bilinçli bir şekilde uzaklaşıp dışarıda tuttuğumuz şeyler de olabileceğini aklımızdan çıkarmamızdır. Gençler konsantrasyonlarını kaybetmeden bir iki alanda kendilerini geliştirmeliler.

“Vatandaş kimliğimizle dolaşıyoruz”

Günümüzde medya araçlarının bolluğu bir bakıma kişisel ve kurumsal düzeyde iletişimi daha da kolaylaştırmakta. Sosyal medya ve kamuoyunda halk ile iç içe, sıcak ilişkileriniz var. Bir belediye başkanı olarak bu duruşunuzun artılarından bahseder misiniz?

Sağ olsunlar bizi yolda, caddede, pazarda, camide, parkta, dinlenme ve eğlenme alanlarında gören vatandaşlarımız güler yüzle karşılıyorlar. Bizim insanımız gerçekten samimi ve çok içten. Biz de tabii ki vatandaşlarımızın arasında bulunmaktan gerçekten mutluluk duyuyoruz. Vatandaşlarımızın arasında gezerken vatandaş kimliğimizle dolaşıyoruz. Vatandaşlarımızın sorunlarını ve ihtiyaçlarını yerinde görmek ve gözlemlemek önemli tabi.

Aslında böylesi bir duruş bir bakıma kendimizi vatandaş nazarında çek etme fırsatı da sunuyor. İnsanların güler yüzlü ifadeleri, samimi bir şekilde hizmet akışının daha da iyileştirilmesine dair dilek ve temennileri, hizmet üretirken işimizin kolaylaşmasına da katkı sağlıyor. Çünkü şehrin sureti insanın suretine yansıyor. Eğer o yörede, ilçede ya da şehirde karşılaştığınız insanların yüzündeki samimi güler yüzlü ifadeyi görüyorsanız, bir yönetici olarak hizmet anlamında doğru yolda olduğunuza dair inancınız de pekişiyor.

Hepimiz çocukken kahramanları olurdu. Aynı zamanda bu kahramanların yaptığı işleri de baz alarak ileride o işi yapmayı hayal ederdik. Çocukken gelecekte nasıl bir meslek yapmayı hayal ediyordunuz? Belediye başkanlığı çocukluk hayaliniz miydi?

Belediye başkanlığını hayal etmiyordum ama insanlara faydalı olacak işler yapmayı hayal ediyordum diyebilirim. Ailemiz inşaat işi ile uğraşıyordu ve benim de güzel ve görkemli yapılara karşı ilgim vardı. Bilhassa Ayasofya, Süleymaniye, Sultanahmet gibi tarihi yapılara hayranlık duyuyordum. Belki de bu hayranlıktan dolayı mimar oldum.

Ben belediye başkanlığını bir meslek olarak görmüyorum. Belediye başkanlığı daha çok halkın gönlüne girmeyi, daha çok insana hizmet etmeyi sağladığından dolayı bir memleket sevdasının içsel durumudur benim için.

“Malatyalıların misafirperverliğini biliyordum”

Malatya ziyaretinizde birçok ziyaretler gerçekleştirdiniz. Bürokrasinin yanında sivil toplum kuruluşları ile bir araya geldiniz. Aynı zamanda sokaklarında yürürken vatandaşlarla sohbet ettiniz. Bize gördüğünüz Malatya fotoğrafını anlatabilir misiniz?

Şimdiye kadar birçok Malatyalı arkadaşım oldu. Çocukken Malatyalı komşularımız da vardı. Malatya denince benim aklıma samimiyet, içtenlik ve saflık gelir. Bu gezimizde de bunları çok yakından müşahede ettik. Malatyalıların misafirperverliğini biliyordum ama yakından görünce daha fazla etkilendik.

Malatya insanı girişimcidir, hayırsever ve dayanışmacıdır. Aynı zamanda Malatya’nın siyaset, kültür, sinema, müzik gibi alanlarda yetiştirmiş olduğu birçok önemli sima var. Bugün hâlâ izlemekten kendimizi alamadığımız rahmetli Kemal Sunal, Malatyalıların rahmetle anıp unutmadıkları merhum Cumhurbaşkanımız Turgut Özal, türküleriyle zihnimizde ve gönlümüzde müstesna bir yeri olan Ahmet Kaya, Niyazi Mısri gibi simaları yetiştiren mümbit bir Anadolu şehridir Malatya. Ayrıca Malatyalıların samimiyetinin bir diğer göstergesi olan Mersedes Kadir’e Allah’tan rahmet diliyorum. Malatyalılar Mersedes Kadiri ve ailesini bağırlarına basmışlardı ve bence bu imrenilecek bir durumdur.

Takip edebildiğim kadarıyla Yeni Malatyaspor sıkıntılı bir dönemden geçiyor. Malatya Valimiz, Büyükşehir Belediye başkanımız ve ilçe başkanlarımız bütün Malatyalılarla birlikte kenetlenip Yeni Malatyaspor’u bu sıkıntıdan kurtarmaya çalışıyorlar. Ben de Yeni Malatyaspor’a başarılar diliyorum. Futbolu centilmenlik seviyesinde tutarak yaşayıp yaşatan Yeni Malatyaspor taraftarlarını yürekten selamlıyorum.

Belediye başkanlığı sürecinizde genellikle sizleri bazen bir şantiye şefi gibi sahada, bazen bir kanaat önderi gibi sürekli halkın içinde, bazen de kurum temsili anlamında açılışlarda, ziyaretlerde ve toplantılarda görüyoruz. Yoğun iş temponuz arasında çocuklarınıza ve eşinize vakit ayırabiliyor musunuz?

Eğer içinizde memlekete hizmet etme aşkı ve azmi varsa, diğer alanlarda da var olmak için imkân vardır diyorum. Yine de zor bir soru. Şimdiye kadar bana aksettirilen bir sıkıntı yok. Sanırım biz ailece hizmet sevdalısıyız. Şuna inanıyorum. Aile de senin emanetin,  seni seçerek iş başına getiren her vatandaşın hizmet konusundaki beklentileri de senin emanetin. Her iki emanete de sahiplik etme konusunda dengeli bir gayretin içinde olduğumu söyleyebilirim.

Söyleşi: Esmanur Kadak

Not: Söyleşi 6 Şubat öncesinde yapılmıştır.